Brian Solis a Jesse Thomas přišli v roce 2008 s infografikou ilustrující spektrum aplikací Web 2.0. Ta přehledným způsobem třídí džungli webových aplikací sociálních sítí a dnes vlastně již představuje de facto standard pro prezentaci sociálních aplikací.
Solis s Thomasem své dílko nazvali The Conversation Prism a rozhodně stojí za zhlédnutí. V říjnu letošního roku byla představena už její třetí verze The Conversation Prism Version 3.0.
Samotné aplikace, prezentované přes svá loga, jsou setříděny do kruhové struktury okvětních lístků květiny sociálních sítí. Každý lupínek představuje jistou kategorii zaměření (sociální CRM, video, hudba, sociální bookmarking, wiki, obrázky, diskusní panely a fóra atd.) a zdobí jej ty nejznámější značky v dané branži. Lístky jsou obarveny a jejich barevná příbuznost je seskupuje do větších celků podle využití v rámci firmy: PR, marketing, obchod, produkt, jeho podpora, HR, finance.
Původní verze 1.0 z roku 2008 vypadala takto:
Byla inspirována infografikou Social Media Starfish z roku 2007:
Plakát The Conversation Prism je možné si opatřit zde. Bylo by zajímavé mít jej i v poněkud interaktivnější podobě, např. formou appletu s možností okamžitého seznámení se s konkrétním platformou Web 2.0.