Sezonní slevy vyvolávají v lidech chuť utrácet. Ilustrační foto| foto: Radek Cihla, MAFRA
Lidi povzbudilo k utrácení spuštění slev
Nálada Čechů na internetu se pak podle autorů může odrazit i v nákupním chování a v jejich ekonomických očekáváních. Přesto mírný pokrok k lepšímu zaznamenaly dvě ze tří sledovaných kategorií. Otázka ekonomiky jako takové, do které se zařazují třeba příspěvky o HDP či zadluženosti země, zůstala na stejné úrovni jako před týdnem. „Předčasné volby vzbuzují naději na lepší časy, větší část veřejnosti se těší z odchodu vlády. Naproti tomu na lidi zapůsobila zpráva, že domácí ekonomika se v prvním čtvrtletí propadla ještě víc, než původně uváděl ČSÚ,“ hodnotí klíčové faktory v této kategorii Petr Zavoral, ředitel Yeseter Now. Přesto, že je stále oblastí s největší skepsí, polepšila si nálada v otázce zaměstnanosti. Zde se projevil především sezonní pokles míry nezaměstnanosti, ale také zprávy z Bruselu. „Lidé přijali pozitivně zprávy, že EU se intenzivně věnuje nezaměstnanosti v Evropě, na druhé straně s obavami vnímají prohlášení prezidenta Zemana na tripartitě o zvýšení minimální mzdy,“ dodává Zavoral. Výrazný skok však zaznamenala spotřeba, která odráží chuť lidí aktuálně utrácet peníze v obchodech. I zde jde podle autorů spíše o sezonní jev, který je spojen se spuštěním slev na některé zboží.