Média nejsou potápějící se loď, hájila noviny v prosincovém NetClubu zástupkyně šéfredaktora Hospodářských novin Lucie Tvarůžková. Lidé dnes konzumují informace více než kdy předtím. Novináři jim je ale musí umět nabízet jinak a lépe, protože čtenáři jsou stále náročnější. Noviny podle ní budou pro méně čtenářů a za vyšší cenu.
Nejvíce sympatií stále mají Zuzana Roithová a Táňa Fischerová
Obě dámy se v nejoblíbenější čtveřici objevují od chvíle, kdy ohlásily svou kandidaturu. Posledních čtrnáct dní se pak drží na prvních dvou příčkách: Zuzana Roithová (58,5 %) a Táňa Fischerová (53,4 %). Za nimi následuje stálice v oblíbenosti Vladimír Franz (52,5 %) a Karel Schwarzenberg (50,0 %), který si větší sympatie veřejnosti začal získávat až v posledních […]
Co je to datová žurnalistika?
ČRo: I mezi čísly, údaji a statistikami se skrývají příběhy. O tom je datová žurnalistika Pokud vám není známý pojem datová žurnalistika, vůbec se nemáte za co stydět. V Evropě se jí věnuje na 30 novinářů. Ale ve Spojených státech je v deníku New York Times celé datové oddělení s tímto počtem lidí. Průkopníkem na starém […]
iHNed.cz: Víme, kde neparkovat i kde se neodtahuje. Získali jsme údaje z policejní databáze
V Praze bylo loni odtaženo přes 30.000 aut. iHNed.cz toto téma systematicky zmapoval a bude se mu věnovat celý týden. V pondělí se podívejte, odkud se nejvíc odtahuje a kdy. V příštích dnech si přečtěte, o jak velký byznys jde, kolik z něj má město a kolik soukromníci a jaké je pozadí společností, která odtahují […]