Studie společnosti Millward Brown ve spolupráci s Google zkoumající přístup evropských firem k sociálním sítím zjistila, že je manažeři na seniorských pozicích používají více než ti pod nimi. Sociální sítě navíc pomáhají zaměstnancům v kariérním postupu a podporují růst firem.
75 % dotazovaných starších vedoucích pracovníků navíc uvádí, že sociální pomůcky mění obchodní strategie a že se jim již podařilo zlepšit některé aspekty jejich podnikání
- v 79 % případů spojit myšlenky a nápady geograficky oddělených týmů
- v 76 % zlepšit produktivitu
- v 72 % rychleji nacházet informace, lidské zdroje i zkušenosti
„Je zajímavé, že se nám podařilo zjistit, že seniorní vedoucí pracovníci získávají nejvíce z využívání sociálních pomůcek,“ říká Mamta Saha, psycholog a ředitel společnosti Think Spa. Upozorňuje také na to, že je možné, že se dostaví efekt na služebně mladší vedoucí pracovníky, kteří sociální pomůcky začnou více používat i jako způsob, jak zapůsobit na své nadřízené.
69 % dotazovaných je přesvědčeno, že společnosti využívající sociální pomůcky budou růst rychleji než ty, které je ignorují. 45 % je dokonce přesvědčeno, že společnosti nevyužívající sociální pomůcky nepřežijí.
Úspěšní zaměstnanci jsou zpravidla ti více aktivní na sociálních sítí, a ty jim pomáhají v kariérním postupu – 86 % těch, co často používají sociální sítě, uvádí, že byli v nedávné době povýšeni, 72 % uvádí, že nejspíš povýšeni budou. V případě těch, co sociální sítě nepoužívají, jde o 61 % a 39 %. Mezi uživateli sociálních sítí je i více spokojených zaměstnanců: 38 % častých uživatelů sociálních sítí je velmi spokojeno se svým zaměstnáním, zatímco v případě ne-uživatelů jde o 18 %. Mezi uživateli je 64 % těch, kteří velmi pravděpodobně doporučí vlastního zaměstnavatele, mezi ne-uživateli jde o 42 %.
Využití sociálních pomůcek je, podle průzkumu, intenzivnější ve společnosti s rychlejším růstem. 81 % profesionálů ze společnosti s rychlým růstem využívajících sociálních pomůcek uvádí, že jim tyto pomohly k rychlejšímu růstu, 80 % k zlepšení spolupráce mezi tým, 66 % používá sociální pomůcky pro zvýšení produktivity a 59 % pro zlepšení výsledků v oblasti prodeje a získávání i udržení klientů.
Třetina z profesionálů používá sociální pomůcky denně pro obchodní účely – nejčastějším důvodem je:
- rychlejší hledání lidí, informací či zkušeností (41 %)
- spolupráce a sdílení vědomostí (37 %)
- rozšíření osobních sítí, budování profesionálních vztahů, vylepšení profilů a vytváření komunit (34 %)
- snížení objemu a délky e-mailů (31 %)
Manažeři na seniorních pozicích jsou přesvědčení, že použití sociálních pomůcek v jejich organizacích může zvýšit produktivitu o 22 %, snížit čas trávený nad běžnými úkony, zejména jako je čtení a posílání e-mailů, schůzky či hledání informací o 25% a zvýšit rychlost rozhodování o 26 %.
Samotní zaměstnanci, kteří používají sociální sítě denně, věří, že to o 20 % zvyšuje jejich produktivitu a efektivnost.
Autor: Daniel Dočekal