Všeobecně rozšířené přesvědčení, že se čtenáři, diváci (konzumenti zpráv – chcete-li) tradičně drží médií, která jsou jim přisuzována podle toho, ke které generaci náleží, je značně přehnané. Příjemci zpráv totiž nijak nerozlišují, z jakého zdroje informaci získají či na jakém zařízení si ji přečtou, primárně je zajímá zpráva samotná. Jsou otevřeni mnoha zdrojům zpráv, neupínají se zdaleka jen na jeden. Loajalita k pouhým několika primárním zdrojům nefunguje. Čtyři z deseti Američanů zachytí zprávu na některé ze sociálních sítí, avšak 80 % z nich sleduje aktualizace přímo na některém ze zpravodajských serverů.
Vyplývá to z průzkumu, který je součástí projektu s názvem Media Insight a na němž se podílí American Press Institute ( API ), Associated Press a NORC na University of Chicago. Primárně je zacílen na sledování tzv. osobních zpravodajských cyklů „konzumentů zpráv“ a na spotřební zvyklosti Američanů v souvislosti s různými obsahovými platformami.
Neplatí, že se lidé dívají jen na televizi nebo jen čtou noviny či konkrétní web. Podle autorů průzkumu je prozatím největším poučením skutečnost, že lidé jsou otevřeni zaznamenat informaci v příhodnou chvíli z jakéhokoli zdroje. Sociální média tedy nenahrazují ani tisk, televizi, rozhlas ani zpravodajské weby, pouze je rozšiřují. Přesněji, rozšiřují distribuční cesty zpráv mezi jejich příjemce.
Detailní zprávu v angličtině najdete na stránkách Fast Company ZDE.