Co nám o světě říká spotřeba toaletního papíru? Mnoho!
V různých fázích našeho života se mění spotřeba různých hygienických potřeb. Pleny, toaletní papír, menstruační vložky, v pozdějších fázích života, o kterých se stále moc nemluví, pak s ochabujícími funkcemi vylučovacích orgánů opět narůstá spotřeba plen, pochopitelně že jiných, než kojeneckých. Z relativní popularity různých druhů hygienických potřeb sestavil Euromonitor zajímavou demografickou mapu světa.
Vidíme na ní, že země s prosperující, dynamickou ekonomikou (Spojené státy, Kanada, Brazílie, Jižní Afrika) mají vysokou spotřebu toaletního papíru, což koreluje s vysokým počtem koupelen na jednoho obyvatele. Velmi mladé populace v rozvojových zemích (jihovýchodní Asie, Mexiko) mají vysokou spotřebu dětských plen. V Číně můžeme pozorovat nárůst spotřeby dětských plen pravděpodobně kvůli uvolňující se „politice jednoho dítěte“. Zajímavé také je, že dámské hygienické výrobky se prodávají nejlépe v muslimských zemích, jako je Írán a Pákistán. Země s nízkou porodností a tedy stárnoucí populací (Japonsko a také řada západoevropských zemí) zase vykazují vyšší spotřebu výrobků souvisejících především s inkontinencí.