28/01/2014
Instagram
Twitter - follow us
Facebook
Datová & kontextová žurnalistika
  • Data
  • Kontext
  • Číslo dne
  • Přesah
  • Témata
    • Ekonomika
    • Kultura
    • Lidská práva
    • Média
    • Politika
    • Společnost
    • Sport
    • Školství
    • Vzdělání
    • Zdravotnictví
  • Speciály
    • Lidé v pohybu
    • Mediální gramotnost
    • Sociální bydlení
    • Sociální inkluze
    • Stárnutí populace
    • Svoboda médií
    • Volby
    • Ženy a muži
  • Redakce
    • Vlastní web
LATEST
  • US volby – všechny státy
  • US volby – swing states
  • US volby – poll of polls
  • US volby – přehled
  • US volby – všechny státy
  • US volby – swing states
  • US volby – poll of polls
  • US volby – přehled
  • US volby – všechny státy
  • US volby – swing states
  • US volby – poll of polls
  • US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – všechny státy
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – swing states
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
US volby – přehled
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna – poll of polls
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna volby – mandáty – model
Home > Rubriky Datová žurnalistika
918 views 2 min 0 Comment

Kolik se kde spotřebuje toaletního papíru?

Kateřina Mahdalová - 28/01/2014

Co nám o světě říká spotřeba toaletního papíru? Mnoho!

V různých fázích našeho života se mění spotřeba různých hygienických potřeb. Pleny, toaletní papír, menstruační vložky, v pozdějších fázích života, o kterých se stále moc nemluví, pak s ochabujícími funkcemi vylučovacích orgánů opět narůstá spotřeba plen, pochopitelně že jiných, než kojeneckých. Z relativní popularity různých druhů hygienických potřeb sestavil Euromonitor zajímavou demografickou mapu světa.

Vidíme na ní, že země s prosperující, dynamickou ekonomikou (Spojené státy, Kanada, Brazílie, Jižní Afrika) mají vysokou spotřebu toaletního papíru, což koreluje s vysokým počtem koupelen na jednoho obyvatele. Velmi mladé populace v rozvojových zemích (jihovýchodní Asie, Mexiko) mají vysokou spotřebu dětských plen. V Číně můžeme pozorovat nárůst spotřeby dětských plen pravděpodobně kvůli uvolňující se “politice jednoho dítěte”. Zajímavé také je, že dámské hygienické výrobky se prodávají nejlépe v muslimských zemích, jako je Írán a Pákistán. Země s nízkou porodností a tedy stárnoucí populací (Japonsko a také řada západoevropských zemí) zase vykazují vyšší spotřebu výrobků souvisejících především s inkontinencí.

mapa toaletní potřeby1

 

Štítky: datová žurnalistika, islám, náboženství, svět v souvislostech, vizualizace

PREVIOUS

Volba prezidenta rok poté: Kdo vyhrál ve vaší ulici?

NEXT

Ve kterých zemích letos dojde k převratu?
- Published posts: 260

Kateřina Mahdalová

Věnuje se datové a kontextové žurnalistice a svou profesi chápe jako službu veřejnosti. Autorka stovek vizualizací a analýz, založila web datovazurnalistika.cz, vedla datové projekty v ČTK, dlouhodobě spolupracuje s významnými světovými médii a agenturami (The Wall Street Journal, DPA a dalšími). Za svou práci byla nominována na Novinářskou cenu za roky 2014 a 2018: poprvé v kategorii Inovativní online žurnalistika, podruhé v kategorii Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek. Za rok 2020 si v kategorii Inovativní online žurnalistika odnesla vítězství. Miluje data a jejich vizualizace, stále se učí a jen tak se nevzdává. Říká-li někdo, že venku svítí slunce, a druhý, že prší, novinář/ka nemá slepě citovat oba. Má otevřít okno a ověřit, co se skutečně děje.

Related Post
25/01/2011
Nenápadný půvab dat aneb Úvod do datové žurnalistiky (II.) – praxe
06/05/2014
Čeští europoslanci: Pracují? Víme o nich?
05/03/2014
BuzzFeed rozjíždí datovou žurnalistiku
28/04/2015
Zemětřesení v Nepálu: Proč je obětí stonásobně víc?
Leave a Reply

Odpověď na komentář zrušíte zde.

US volby – všechny státy
05/11/2024
US volby – swing states
05/11/2024
US volby – poll of polls
05/11/2024
Absolventi: riziková skupina
Datová & kontextová žurnalistika
Datová & kontextová žurnalistika
Šance na trhu práce: Základní vs.
Datová & kontextová žurnalistika
Schopnost změnit obor nebo si práci
Datová & kontextová žurnalistika
Českým dětem hrozí chudoba výrazně víc

Výběr

Datová & kontextová žurnalistika
Revoluce ve volbách: Rafička ukáže výsledek už při prvních sečtených hlasech
Datová & kontextová žurnalistika
Sněmovna v datech: Vládly nám děti a nikdo to neřešil
© Datová žurnalistika 2014-25